Тези промени са добри, но са кръпки като тези, които се правят по пътищата. Наказателният кодекс е от 1968 г. Как смятате да борим престъпността с него? Необходимо е всички партии, без да се делите, да седнете и да напишете чисто нов НК, който отразява реалностите в нашата държава, каза пред депутатите в правната комисия Николай Попов, баща на загиналата преди месец на пътя Сияна.
Народните представители обсъждат серия от промени в Наказателния кодекс, включително за престъпленията в транспорта.
"Законът за движение по пътищата е от 1999 г. кърпен е многократно. Поправките му са една страница. Как може такъв закон да бъде адекватен и да пази участниците в движението, при положение, че реалностите днес са други? Колкото и да ги кърпите няма да получите ефекта, който цялото общество търси. Подгответе се със законодателни инициативи, които не са на парче - нови НК и НПК. Сега за убийството на моето дете трябва да бъдем разпитани аз, майка му, родителите ми. Ако катастрофата е с 40 жертви чужденци? Колко хора ще бъдат разпитани и кога ще се предявят материалите? Това са неща, с които се сблъсквам, след като детето ми загина. Сега се опитвам да променя нещата", продължи Попов.
"Сияна беше убита на път с фалшив асфалт, със сигнали за него и никой не е взел отношение. Когато стане убийство на пътя първите осъдени са близките на жертвата. Осъдени на доживотни мъки. А в същото време престъпниците заради либералното законодателство получават условни присъди. Лесно можете да го решите този проблем - вдигате долната граница. Не може човешкият живот да се оценява по-ниско от кражба. В този НК има много абсурди. Няма нищо по-тежко за един родител да влезе в стаята на убитото си дете, да избира дрехите за погребението му. Моето дете умря, за да направи подарък за инвалид, за да го зарадва, и загина на пътя. Спасяваше животни. Хубаво е, че увеличавате на наказанията за убийците на животни. Защото тези, които убиват животни, после убиват и хора", каза още Николай Попов, цитиран от "24 часа".
Според него глобите по средната скорост няма да могат да бъдат обработени. Той посъветва депутатите да въведат тази мярка за няколко от най-опасните участъци.