Надделява подкрепата на МОН за въвеждането на предмета религия и добродетели, като повечето мнения са в тази позиция. Над 60% са положително настроените към идеята да се изучава религия и добродетели в училище, едва 30% не я одобряват. Това заяви богословът доц. Костадин Нушев в предаването „Още от деня“ по БНТ.
Проектът е за създаването на нова учебна програма за преподаване на религия, но и една програма, която има по-философско, етическо, хуманитарно и религиозно направление, уточни той.
Тепърва ще има нов проект, по който ще се разработва концепцията и учебната програма, каза още Нушев.
По думите му се планира този предмет да се въведе още в началния етап на обучение. Освен това вече във висшите училища се подготвя педагогическо обучение, свързано с това направление, което ще подготвя учители.
„Трябва да изградим плуралистична образователна система. С изучаването на този предмет децата ще станат грамотни, защото в момента имаме една функционална неграмотност. Когато децата са започнати със своята вяра и религия те ще са по-подготвени да бъдат едни съвестни и грамотни граждани, освен това няма да се поддават на злонамерени религиозни учения“, каза още богословът, цитиран от novini.bg.