Срив в мрежата на Виваком остави без връзка хиляди клиенти на телекомуникационния оператор. Мрежата не позволяваше както да провеждат разговори, така и да ползва интернет.
Техническият проблем предизвика вълна от недоволство в социалните мрежи. Сигналите са от цялата страна.
Според абонатите на мобилната мрежа тя се е счупила около 9 ч. На интернет страницата на мобилния оператор се появи кратка информация:
“Уважаеми клиенти,
възможно е да изпитвате временни затруднения с използването на мобилни гласови услуги и мобилен интернет. Нашите екипи работят активно за възстановяване на нормалната работа на мрежата възможно най-бързо.
Благодарим за Вашето търпение и разбиране!”
С позиция по темата излезе председателят на Комисията по транспорт и съобщения в 51-то Народно събрание Кирил Добрев.
"Вече повече от два часа потребители на един от трите основни мобилни оператори в страната са изправени пред сериозни затруднения с достъпа до мрежата. Още по-притеснителен е фактът, че до момента няма никаква официална публична информация относно причините за прекъсването и очаквания срок за възстановяване на услугите", написа той в социалните мрежи.
„Този срив пряко засяга стотици хиляди потребители – частни лица, бизнеси, здравни заведения и спешни служби – в цялата страна. В съвременното дигитално общество мобилната свързаност не е привилегия, а основно право и жизненоважна необходимост“, подчертава Добрев.
„Настоявам за спешна публична информация от страна на оператора относно причините за прекъсването, очакваното време за възстановяване и мерките, които се предприемат за недопускане на подобни случаи в бъдеще“, пише още той.
По думите му Комисията по транспорт и съобщения ще изисква официален доклад от Комисията за регулиране на съобщенията, която да извърши проверка по случая и да бъдат обсъдени допълнителни мерки за подобряване на механизмите за превенция и реакция при сривове в критичната комуникационна инфраструктура на страната.
„Събития като днешното показват ясно колко е важно да имаме ефективен контрол, навременна комуникация с обществото и висока степен на отговорност от страна на операторите. Гражданите заслужават бързи отговори, сигурност и защита на правото си на свързаност“, категоричен е Добрев.