Снимка: БГНЕС
МВР ще купува необозначени патрулки, за да регистрира и контролира ефективно агресивните водачи на пътя, обяви вътрешният министър Даниел Митов.
А 35 милиарда лева са необходими за ремонтите на пътищата в страната.
Това заяви регионалния министър Иван Иванов в предаването "Защо, господин министър". Бюджетът на министерството за ремонти тази година обаче е 1,280 млрд. лв.
Почти 1 милиард от тях трябва да отидат за плащанията на вече извършени, но още неплатени ремонти. До 15-и август трябва да приключи и обезопасяването на 36-те обявени като критични пътни отсечки в страната.
Половината от тях имат нужда не само от обезопасяване, а от основен ремонт. Това обясни регионалният министър. И допълни - в момента се подготвя документацията за това. Преди това обаче ще бъдат поставени знаци и маркировка, където има нужда.
"Вчера събрах директорите на областните управления. Казах им, че ако си вършат работата, ще бъдат поощрявани. Ако не - освобождавани", обяви Иванов.
Министърът уточни, че тепърва ще се търсят и пари за ремонтите.
"Ще искам от финансовото министерство да прояви разбиране по тая тема. Парите са недостатъчни", заяви той.
По-рано през деня е проведена и среща между регионалното министерство, пътната агенция и неправителствените организации за мерки за подобряване на пътищата. Другата седмица всички заедно започват проверки с цел набелзязване на краткосрочни и дългосрочни мерки.
"Европейският център за транспортни политики разполага с експерти и техника, с която държавата не разполага - техника за мерене на знаци, за мерене на маркировка, грапавостта на асфалта", заяви Тодор Батков.
Проверки за състоянието на пътищата правят и от полицията.
"Служителите са инстурктирани да са постоянно на пътя, да правят описи на опасните участъци, да дават предписания и да си говорят с другите институции, които са отговорни да обезопасяват пътищата", каза вътрешният министър Даниел Митов.
А в "Лице в лице" транспортният министър уточни, че вече работят по въвеждането на по-строги мерки.
"Работим, до 2 месеца и половина ще е готово в асфалта да има сензори за тежест при бързо преминаване. 7 години ги имаме, не са ползвани", заяви транспортният министър Гроздан Караджов.
Седмица след като разпореди проверка в пътната агенция, регионалният министър уточни, че са констатирани слабости в обработката и изпълнението на сигналите. Затова е поискал и отстраняването на инженер Даниел Иваничков, който пък няколко пъти е бил уволняван и назначаван отново. Обясни и защо не е уволнил и шефа на агенцията.
"Най-лесно ми е да освободя шефа на АПИ и темата щеше да заглъхне. На шефа на АПИ ще спра да вярвам като спре да изпълнява задълженияра си като такъв", обясни Иванов.
Министър Иванов коментира и строежа на магистрала "Хемус". По негови думи не е имало нито един документ, който да удостовери нуждата да се спрат дейностите там.