Снимки: Инстаграм
Сидни Суини, звездата от хитовия сериал „Еуфория“, отново се озова в центъра на разгорещен дебат.
Новата рекламна кампания на марката American Eagle, в която 27-годишната актриса участва, беше подложена на остри критики и обвинения в неуместна игра на думи, внушения с нацистки подтекст и дори сексуализация.
Рекламата цели да бъде игрива и запомняща се. Суини говори за това как гените се предават от родителите: „Цвят на очите, коса, характер… всичко това са гени“. След което завършва с двусмисленото: „Моите джинси са сини“, а на екрана се появява надпис: „Sydney Sweeney Has Great Jeans“ – очевидна игра с думите genes (гени) и jeans (джинси).
Именно тази фраза предизвика лавина от критики в социалните мрежи. Според много потребители и културни анализатори, посланието навява неприемливи асоциации с идеите за „висши гени“ – нещо, което силно напомня на нацистката пропаганда.
Провокация или чиста манипулация?
"На кого изобщо му хрумна, че това е добра идея?“
„Опаковали нацизъм като поп култура“
„Грозна сексуализация, прикрита зад джинси“, гласят някои от коментарите.
Потребителите сравняват кампанията с друга противоречива реклама – тази на Calvin Klein от 80-те с тогавашната тийн сензация Брук Шийлдс. И в нея беше използвана скандална фраза: „Искаш ли да знаеш какво има между мен и моите Calvins? Нищо.“ – също възприета като сексуализация на подрастващи.
Въпреки скандала: American Eagle отбелязва ръст от над 15%
Иронично или не, рекламата с Сидни Суини се оказа изключително ефективна – акциите на American Eagle скочиха с 15% само за седмица. Експерти наричат това явление „меме ефект“ – ситуация, в която скандалът сам по себе си носи популярност и печалба, без да се отразява непременно на реалните продажби.
Къде е границата между провокация и морал?
Рекламата с участието на Сидни Суини поставя важни въпроси:
Колко далеч може да стигне бранд, за да привлече вниманието на потребителите?
Дали Сидни е част от някакъв нечист план, или е просто лице на чужда стратегия?
Има ли място за етика в модната реклама през 2025 г., пише "Космополитън".