Възраждане - Пловдив: АПИ може и да не вземе мерки за опасното Околовръстно шосе на Пловдив

Възраждане - Пловдив: АПИ може и да не вземе мерки за опасното Околовръстно шосе на Пловдив

Във връзка с поредната катастрофа с жертви на Околовръстното шосе в Пловдив, народните представители от „Възраждане“ Ангел Георгиев и Емил Янков проведоха спешна среща с директора на АПИ Йордан Вълчев. Във видеообръщение в социалните мрежи веднага след края на срещата те информираха, че следващите поне три месеца няма да е ясно как проблемът може да се реши, за да се ограничат подобни инциденти, често с човешки жертви.

„В момента АПИ правят специално обследване, след резултатите от което ще могат да кажат какви мерки смятат да предприемат и съответно дали ще предприемат такива. Статистиката показва, че жертвите са по-малко и като цяло участъкът не е сред най-опасните в страната“, заяви Ангел Георгиев, като цитира директора на пътната агенция.

Другото, за което бяха информирани народните представители от Пловдив, е че мантинелите могат да бъдат премахнати, но трябва да се ограничи скоростта по целия участък до 50 км/ч.

Народните представители обобщиха, че Околовръстното шосе няма да бъде завършено поне в следващите 7 години.

„Проектът за реконструкция и разширение на съществуващото Околовръстно шосе включва две ленти във всяка посока и по едно двулентово локално платно от двете страни. Затова е нужно много време, а и финансиране, което към момента липсва“, поясни Ангел Георгиев.

Те посочиха, че „Възраждане“ за поредна година предлага да бъде отпуснато целево финансиране от държавния бюджет точно за Околовръстното шосе и призоваха пловдивчани да проследят дали това предложение ще бъде прието от управляващите в следващия бюджет.

Последните данни сочат, че само за последните четири години на Околовръстното шосе в Пловдив са станали 94 тежки катастрофи.

От своя страна Емил Янков съобщи, че ще настояват за изграждането на Северна дъга, която да завърши цялостния кръг на Околовръстното шосе и да дублира магистралата. Той обясни, че такъв проект изобщо липсва, като институциите сочат за решение АМ „Тракия“, която обаче не е с необходимия капацитет според него.

Image