Нальотът (часовете за летене) на българските военни авиатори все още не е достътъчен. Това отчете командирът на авиобаза "Граф Игнатиево" бригаден генерал Николай Русев за 2021 година, съобщи БНР.
Тази авиобаза е в основата на охраната на въздушното пространство на България и НАТО.
Минимум от 1000 часа годишно трябва да имат във въздуха военните пилоти, е посочил бригаден генерал Николай Русев. Те летят на тренировъчните L-39. Но това "не би могло да компенсира подготовката на летателния състав на бойните самолети МиГ-29".
Недостигът на часове за тренировъчни полети се преодолява с "професионализъм и голямата натовареност на инженерно-техническия състав".
Авиобазата ни, която отговаря за въздушния контрол на страната, не разполага с достатъчен брой изправни машини от основния тип боен самолет.
Въпреки това бригаден генерал Николай Русев уверява, че охраната на въздушното пространство е основен приоритет.
Командирът на "Граф Игнатиево" изтъква, че е направен "сериозен анализ на всички предпоставки за възникване на инциденти и произшествия", след като изтребителя на подполковник Валентин Терзиев се разби в Черно море по време на учение.
Приоритет за 2022 година остава обучението на нови летци на изтребител МиГ-29 и адаптиране на летище "Граф Игнатиево" за новите американски изтребители Ф-16.
Заради очакваните ремонти по летището, се очаква преместване на летателна дейност на друго летище, е посочил началникът ва ВВС генерал-майор Димитър Петров.
Припомняме, недостигът на нальот, може да има фатални последици.