Двоен успех за Макларън в Гран При на Австрия, Верстапен отпадна

Двоен успех за Макларън в Гран При на Австрия, Верстапен отпадна

Ландо Норис с Макларън спечели Гран При на Австрия, а на втора позиция финишира съотборникът му Оскар Пиастри.

Пилотите на Макларън наложиха отлично темпо в надпреварата и бяха недостижими през цялата дистанция. Битката за успеха бе само между тях. Пиастри положи невероятни усилия и се доближаваше до Норис, но съотборникът му се защити страхотно.

Четирикратният световен шампион Макс Верстапен (Ред Бул) не получи възможност да се бори за нищо, защото Андреа Кими Антонели (Мерцедес) го удари малко след старта. И двамата отпаднаха при инцидента.

Тимът на Ферари се представи силно, чиито пилоти Шарл Льоклер и Люис Хамилтън се наредиха трети и четвърти.

Топ 10 допълниха Джордж Ръсел (Мерцедес), Лиам Лоусън (РБ), Фернандо Алонсо (Астън Мартин), Габриел Бортолето (Заубер), Нико Хюлкенберг (Заубер) и Естебан Окон (Хаас).

В най-горещия ден от уикенда в Австрия Ландо Норис бе на полпозишън на стартовата решетка. В топ 10 всички от първо до девето място бяха с гуми медиум, само Пиер Гасли бе със софт. Карлос Сайнц не можа да потегли - имаше проблем със скоростната кутия и остана на място. Рейс контролът отмени стартовата процедура. С помощта на тима Сайнц потегли, направи обиколка и се върна в пита.

Сайнц се нареди на изхода от питлейна, където спирачките му прегряха и се запалиха. Механиците на Уилямс изтичаха до колата, за да ги изгасят. Стартът бе отложен с общо 15 минути. Положението с болида на Карлос бе толкова зле, че го прибраха в бокса като механици и маршали продължаваха да следят спирачките да не би още да горят. В крайна сметка от Уилямс казаха на Сайнц, че всичко приключи и да слезе от болида.

Втората загряваща обиколка за момент изглеждаше под заплаха заради забавяне на Нико Хюлкенберг, който все пак тръгна. Този тур премина нормално, всички се подредиха на стартовата решетка и този път процедурата премина нормално. При изгасването на светофарите Норис поведе. Шарл Льоклер атакува, при което се забави и Оскар Пиастри изпревари пилота на Ферари. Макс Верстапен се завъртя след удар с Андреа Кими Антонели. И двамата отпаднаха. След кратък разговор се отдалечиха към безопасно място. В повторението се вижда как Антонели блокира спирачките и се врязва в Верстапен, който се опитваше да се пребори с пилотите на Ферари. На пистата излезе и кола за сигурност.

Норис поднови състезанието със силно ускорение още изхода на завой 8, като се опита да създаде разлика пред Пиастри, за да се предпази от атака с DRS. Шарл Льоклер и Люис Хамилтън са след тях, като британецът успява да удържи Джордж Ръсел.

Льоклер вече изостава с повече от три секунди от двата Макларъна, а Хамилтън, Ръсел, Гасли, Албон, Борто́лето, Лоусън и Алонсо са в топ 10.

В 15-ата обиколка Пиастри беше много близо до Норис в първия завой, но не успя да го изпревари. В завой 3 не намери подходяща линия, а Норис се защити успешно до завой 4.

Джордж Ръсел бе повикан за спиране в бокса, след като опитът му да атакува Люис Хамилтън не даде резултат.

Ландо Норис също спря в бокса в опит да пресече Пиастри.

В 25-ата обиколка Пиастри направи спиране и излезе с изоставане от 5,5 секунди зад Норис. Льоклер влезе за смяна на средните гуми с твърди. Това позволи на Хамилтън да заеме първата позиция, а Норис се придвижи на второ място.

Хамилтън също влезе в бокса, а Норис отново пое водачеството. След спирането си Льоклер се оказа зад Алонсо и Лоусън.

В 35-ата обиколка Норис води колоната, следван от Пиастри и Льоклер. Хамилтън е четвърти, пред Ръсел и Бортолетто. Хюлкенберг заема седмата позиция, а след него са Окон, Беърман и Гасли, които оформят челната десетка.

Лидерът Норис влезе в бокса в 52-рата обиколка за последната си смяна на гуми и сложи комплект средно твърди. Норис се върна на пистата пред Цунода и останалите пилоти в средата на колоната. Малко след това и Пиастри бе повикан за спиране, с надеждата да избегне натоварения трафик. Спирането му беше бързо, но при излизането се озова отново зад съотборника си.

Трафикът изигра ключова роля, след като Колапинто едва не избута Пиастри извън пистата при изхода на завой 3. Аржентинецът водеше битка с Цунода, блокира колелата при спиране и агресивно затвори вратата пред Пиастри, който тъкмо излизаше от бокса.

Лидерът в световния шампионат започна да записва поредни най-бързи обиколки и изоставането му от Норис падна на под две секунди. Британецът отговори, въпреки че му бе съобщено по радиото, че има щети по предното крило. 

Въпреки това британският пилот не позволи на Пиастри да влезе в DRS зоната и стигна до третата си победа от началото на сезона.

Image