Джордж Ръсел спечели втората си победа за сезон 2025 във Формула 1. Пилотът на Мерцедес триумфира по контролиран начин в състезанието за Гран При на Сингапур, в което той практически води необезпокояван от старта до финала.
Макс Верстапен (Ред Бул) финишира на второто място на 5.4 зад победителя. Ландо Норис допълни подиума, а неговият съотборник Оскар Пиастри остана четвърти, с което двамата гарантираха втората поредна конструкторска титла на Макларън.
По време на надпреварата се стигна до напрежение между Норис и Пиастри. Още в третия завой на състезанието имаше контакт между двамата, в който потърпевш беше Пиастри. Впоследствие той пожела Норис да му върне позицията, по подобие на ''Монца'' по-рано през сезона, но тази молба на австралиецът не беше уважена.
Пети на пистата ''Марина Бей'' се нареди Андреа Кими Антонели (Мерцедес), който се пребори за тази позиция с Шарл Льоклер (Ферари). Топ 10 допълниха Люис Хамилтън (Ферари), Фернандо Алонсо (Астън Мартин), Оливър Беарман (Хаас) и Карлос Сайнц (Уилямс).
Най-интересното от надпреварата за Гран При на Сингапур във Формула 1:
Джордж Ръсел направи перфектен старт и запази лидерската си позиция пред Макс Верстапен, докато зад тях Ландо Норис стартира изключително агресивно, спечелвайки две места още в първите завои – пред Андреа Кими Антонели и съотборника си Оскар Пиастри. Антонели загуби още една позиция, след като беше изпреварен от Шарл Льоклер още преди първия завой.
Малко по-късно Пиастри допусна неточност при спирането за 16-ия завой и излезе извън пистата, но успя да се върне без загуба на позиция. В същото време Норис получи леки поражения по предното си крило след контакт с Верстапен в третия завой, при който избута и Пиастри извън идеалната линия – австралиецът за малко не се удари в бетонната стена.
В челото Ръсел вече водеше с над две секунди пред Верстапен, а нидерландецът имаше около секунда аванс пред Норис. Пиастри бе изостанал на над две секунди от съотборника си. Стюардите обявиха, че няма да налагат наказания за инцидентите с участието на Норис, което предизвика открито недоволство у Пиастри. Лидерът в шампионата смяташе, че съотборникът му трябва да върне позицията, след като го е изпреварил след контакт.
Малко по-късно Норис докосна стената на изхода от 17-ия завой, но продължи без поражения. В дъното Юки Цунода и Габриел Бортолето минаха през бокса за смяна на гуми, а Бортолето подмени и повреденото си крило след сблъсък със Строл.
В 20-ата обиколка Верстапен направи първия си пит стоп и премина към твърди гуми. Макар обслужването да не беше перфектно, той се върна на пистата пред Алонсо с чиста траектория пред себе си. Норис остана на трасето, но вече изоставаше с 10.4 секунди от Ръсел, докато Пиастри увеличаваше темпото и стопяваше разликата, достигнала почти пет секунди.
В 21-вата обиколка Льоклер също спря за нови гуми, излизайки на десета позиция зад Хюлкенберг. Монегаскът не загуби време и още в седмия завой изпревари съперника с късно спиране. Пет обиколки по-късно Ръсел също посети бокса – този път безпроблемно – и се върна на трасето на пет секунди зад Верстапен, но с гуми седем обиколки по-нови.
Малко след това Пиастри също направи своя пит стоп, който беше забавен заради проблем със задната лява гума, но въпреки това австралиецът запази позицията си пред Льоклер. Към 30-ата обиколка Антонели, каращ с по-свежи гуми, настигна Льоклер в битката за петото място, но въпреки наличния DRS не успяваше да намери начин да го атакува на четирите дълги прави на „Марина Бей“.
В средата на състезанието Джордж Ръсел продължаваше уверено да води колоната, но Макс Верстапен не му позволяваше да се откъсне. Въпреки че караше с гуми, по-стари с шест обиколки, нидерландецът поддържаше по-добро темпо и намали изоставането си до под три секунди.
Малко по-късно, в 36-ата обиколка, Верстапен допусна грешка – блокира предната си дясна гума при спирането за 14-ия завой и едва избегна сблъсък със стената. Загубата бе около две секунди, но шампионът успя да запази контрола върху колата.
Преди последните 20 обиколки Ръсел имаше аванс от 4.2 секунди пред Верстапен и още 2.5 пред Ландо Норис, който бе направил грешка малко по-рано. Лидерът временно изгуби част от преднината си, докато изпреварваше изоставащия Ланс Строл, но скоро я възстанови.
В същото време Верстапен започна да се оплаква от поведението на своя болид, което позволи на Норис да се приближи в борбата за втората позиция. Ръсел водеше стабилно с пет секунди аванс, а зад тях Люис Хамилтън направи второ спиране за меки гуми, запазвайки седмото място.
До 49-ата обиколка трафикът бе изчистен и Норис вече използваше DRS, за да атакува Верстапен. В 53-ата обиколка британецът бе на метри от него в седмия завой, но световният шампион реагира хладнокръвно и блокира опита му за изпреварване.
Три тура преди финала Ръсел имаше комфортен аванс от близо шест секунди, докато зад него Верстапен и Норис продължаваха ожесточената си битка, а Оскар Пиастри се приближаваше опасно до тях. По-назад Хамилтън допусна грешка в 16-ия завой в опит да настигне Антонели и загуби над секунда, като по радиото съобщи, че има проблем със спирачките.
В предпоследната обиколка Хамилтън бе догонен и изпреварен от Шарл Льоклер, който се върна пред него в класирането.
На финала Джордж Ръсел записа напълно заслужена втора победа за сезона във Формула 1.