Пловдив ще финансира по нова наредба културните инициативи, повече нощувки отчита общината

11 Апр 2024 14:14

Общинските съветници приеха новата Наредба за финансиране на инициативи в сферата на културата, като очакваният резултат от прилагането й е по-ефективна и отворена към гражданите политика и осигуряване на максимална прозрачност в разходването на средствата в тази сфера.

С тази цел се дигитализира процесът по подаване на документи за финансиране и отчитането на финансираните дейности.

Дигитализацията ще направи процеса по кандидастване и финансиране по-прозрачен, а от друга страна ще облекчи в голяма степен културните оператори.

С новата Наредба за реда и условията за финансиране на проекти по програма "Култура", която е част от Календара на културните събития на Община Пловдив, ще се увеличи и размера на средствата, с които администрацията ще подпомага проектите за културни събития.

Целта е да се обогати културния живот на града. Финансовите параметри ще бъдат в рамките на приетите от Общинския съвет средства.

С нормативният документ се разширява и обхватът и дейностите по финансиране.

 

С 28% са се увеличили реализираните нощувки в местата за настаняване в Пловдив през миналата година, в сравнение с данните от предходната година. Те са били близо 670 хиляди, като повечето от тях са реализирани от българи. Това стана ясно от отчета на годишната програма на Община Пловдив за развитие на туризма, който общинските съветници приеха днес. Приходите от нощувки са били в размер на 45 милиона 861 хиляди лева, което е ръст с 37%. Средната продължителност на престоя на туристите остава ниска и тя е малко под 2 дни.

Съветниците приеха и основните приоритети в годишната програма за развитието на туризма през тази година. Предвижда се редизайн, актуализация и оптимизиране на функционалността на официалния туристически портал visitplovdiv.com в две езикови версии, както и реклама в различни електронни медии, социални мрежи и чрез печатни материали. Основната цел е да се повиши туристическият поток, а също и ръст на посещенията в музеите, галериите и обектите на Институт „Старинен Пловдив“. Паралелно с това ще се работи и за повишаване на качеството на предлагание туристически услуги и на разпознаваемостта и привлекателността на бранд Пловдив.

Main Menu