Кирил Търев: Можем да възродим електротранспорта в Пловдив, привличайки десетки милиони от Европа

09 Окт 2019 08:02

Кирил Търев е млад, успешен и перспективен бизнесмен. Завършил е висшето си образование в швейцарския престижен университет ,,Webster University Geneva”. Кирил е собственик на транспортна фирма, занимава се също така със строителство и износ на замразени плодове.


Въпреки че е на 28 години, вече има един мандат като общински съветник, като бе най-младият член на местния парламент. Той е втори в листата на Георги Колев и ЗС „Александър Стамболийски” за предстоящия вот.  Основен приоритет през новия мандат пред Кирил Търев ще е възраждането на електротранспорта, решаването на проблема с тесните граници на Пловдив, както и превръщането на града в топ туристическа дестинация.


„Не може Стара Загора да вземе  от "ГРАНТ" 90 млн. лева, Варна да вземе от "ГРАНТ" 100 млн. лева, София и Бургас още повече за електроавтобуси, а в Пловдив да няма електротранспорт. На практика в момента  градският транспорт се държи от двама пловдивски бизнесмени, които стават по-богати, услугата - по-лоша, а градът - по-мръсен”, сподели Търев. Той обясни, че вече са се провели разговори на първично ниво за създаването на публично-частно партньорство, което е възможно, стига да има политическата воля за това.


На последната сесия Кирил Търев, адвокат Георги Колев и другите съветници от групата не подкрепиха решението на местния парламент, с което се обяви конкурс за отдаването за 10 години на 8 от линиите на градския транспорт. С  това решение Община Пловдив изпусна шанса да създаде свое общинско дружество, с което да оперира по тези линии.  Чрез него Община Пловдив можеше да закупи електробуси през европейски програми или да възроди електропреносната мрежа по примера на София, Варна и Бургас.
„Когато общината разполага със собствени инструменти, които могат да бъдат буфер за всяка криза, тя е в състояние да отиграе всяка ситуация.  Пловдив бе град, покрит със 100% електротранспортна мрежа, и бе градът, който унищожи тази мрежа с дълги дела със собствениците на "Градски транспорт". Вярвам, че можем да върнем електротранспорта в Пловдив”, каза Търев.


Другите мерки за транспорта в програмата на Георги Колев и ЗС „Александър Стамболийски” са:


- Създаване на общинско предприятие „Градски транспорт” и интегриране на всички форми на обществени услуги в сферата за чист, бърз, удобен и безопасен градски транспорт
- Приоритетно изграждане на инфраструктурния проект Модър-Царевец
- Спешно проектиране и изграждане на вътрешно кръгово движение за улесняване придвижването в града
- Изграждане на многоетажни и буферни паркинги
- Подобряване и увеличаване на пешеходните зони
- Внедряване на модерни цифрови технологии за умно и интегрирано управление на трафика и даване предимство на пешеходците и градския транспорт, управление на трафика в реално време
- Контрол по паркирането в целия град и приоритетно по отношение на забраната за навлизане в зелените площи, увеличаване броя на паркоматите
- Свързване и доизграждане на веломрежата
- Прозрачно управление и контрол


Формацията подкрепя и независимата експертиза на четирима пловдивчани за районни кметове. 


В район "Южен" кандидат за кмет е журналистът Илиян Велков. 
В район "Западен" кандидат за кмет е спортистът Иван Запрянов. 
В район "Източен" кандидат за кмет е строителният предприемач Илия Матаков. 
В район "Северен" кандидат за кмет е политологът и експерт по европроекти Борис Вълев. 

 

Купуването и продаването на гласове е престъпление!

Кауза Пловдив 1
Георги Колев
ПП Воля

Main Menu