Министър Красимир Вълчев обсъди с учители и директори от Община Марица проблеми и бъдещи приоритети в образованието

Министър Красимир Вълчев обсъди с учители и директори от Община Марица проблеми и бъдещи приоритети в образованието

 

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев участва в работна среща с учители и директори на училища и детски градини от Община Марица. В дискусията, която се проведе в читалището в Скутаре, се включиха още кметът на общината Димитър Иванов и началникът на РУО – Пловдив - Иванка Киркова. Разговорът премина в конструктивен дух и постави акцент върху бъдещото развитие на образованието, модернизацията на базите и гарантирането на качествено преподаване за всички деца на територията на общината.

По време на срещата Киркова подчерта силната си емоционална връзка с региона:
„Израснала съм във Войводиново и винаги се чувствам тук като у дома. Предстоят нови идеи, които са свързани с политиката в образованието. Може да дадете вашите предложения или пък да изложите вашите проблеми. Работя с министър Вълчев близо 15 години и мога да гарантирам, че когато поеме ангажимент – той го изпълнява.“

Министър Красимир Вълчев обсъди с учители и директори от Община Марица проблеми и бъдещи приоритети в образованието

Кметът Димитър Иванов отбеляза доброто сътрудничество между местната и държавната власт:
„Община Марица е пример за сътрудничество с държавата, което води до добри резултати. Учителите са най-близо до проблемите – ние разчитаме да ги споделят, за да търсим решения. Винаги сме поставили приоритети. Когато имаме приоритет по определен проблем, другите остават на по-заден план. Министър Вълчев е много отговорен човек и кажете ли да - значи прави това, което трябва., каза Димитър Иванов

Министър Вълчев подчерта необходимостта от увеличаване на средствата за ремонти в училищата:
„Трябват пари за дворове, класни стаи и физкултурни салони, не само за STEM центрове. Бюджетът е ограничен и няма достатъчно средства за капиталови разходи.“

Той акцентира и върху значението на ранното ограмотяване и обхващането на децата в детските градини: „500 часа по български език не са достатъчни и търсим варианти да увеличим до 700 или 800 часа. Винаги съм казвал, че детските градини са по-важни институции от училищата. Там да се започва с ученето на езика, там да се изграждат навици. Разликата между деца е огромна в първи клас.“ По думите му именно ранното включване в образователна среда намалява риска от неграмотност и социална изолация.

Образователният министър похвали община Марица за положителната демографска тенденция: „В 99% от общините основният проблем е намалението на населението. Тук не е така. Където има индустрии и високодоходни работни места, демографските процеси се обръщат.“

Министърът потвърди, че системата страда от недостиг на подготвени млади учители. „Всяка година се пенсионират два пъти повече преподаватели, отколкото е необходимо. Това води до ускорено подмладяване на кадрите.“, каза Вълчев.

По време на разговора кметът Димитър Иванов очерта и постигнатото до момента – нови детски градини, физкултурни салони, спортни зали и модерни училища. Първото напълно ново средно училище в Маноле, построено съвместно с държавата, е единственият подобен мащабен проект в Пловдивска област за последните години.

„Преди години много родители записваха децата си в Пловдив заради състоянието на базите. Днес този процес е прекъснат – децата остават тук. А в Труд, почти 100% от учениците продължават в местното училище. Това е истински успех и резултат от инвестициите в база и качественото преподаване.“, допълни той.

Министър Вълчев подкрепи проекта за разширяване на детската градина в Бенковски. Кметът на Марица обясни важността от държавно финансиране за нова сграда за две групи. „Сградата е от 1972 г. Има високи подпочвени води, влага и мухъл. Опитахме ремонт – невъзможно е. Ако Министерски съвет осигури част от финансирането, започваме строеж веднага. Децата няма къде да бъдат преместени — всички детски градини са пълни. Няма друго помещение.“, заяви Иванов.

Министър Красимир Вълчев обсъди с учители и директори от Община Марица проблеми и бъдещи приоритети в образованието

В разговора с министъра директорите и учителите засегнаха темите за отсъствията и глобите на децата от уязвимите групи, както и работата с тях. Също и разликата в учебната програма след начален към прогимназиален етап, особено в математиката. Проблемът с телефоните в час също беше засегнат в дискусията с министър Вълчев.

Срещата завърши с призив за по-честа комуникация между институциите, за да бъдат решавани проблемите навреме.

Image