Нова е-система ще следи превозвачите

09 Ян 2023 14:11

Нова електронна система ще следи изкъсо превозвачите. Изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Бойко Рановски обясни пред журналисти, че от 4 януари чрез новата система служителите на Автомобилна администрация извършват контролна дейност чрез таблети, отдалечени от самата електронна система, чрез мобилни термопринтети и предстои надграждане с пос терминали, за да може да се извършват плащания на място.

Рановски поясни, че с въвеждането на данните на водача ще се получава информация за провоспособност, карта квалификация, психологическа годност. При въвеждане данните на превозвача ще се показват данни за валиден лиценз, валидни копия, автомобилът дали е включен към съответния лиценз на фирмата.

 

"Всичко, което досега се правеше по документи, сега се прави чрез информационната система. Така контролът ще е по-обективен, по-реален и за всяко установено нарушение системата сигнализира контролния орган за взимане на съответното решение", подчерта Рановски.

При установяване на нарушение, то ще се записва чрез системата и ще се отпечатва актът за установено нарушение отново чрез системата. Няма да се пишат вече бланки и хартиени документи какви до момента пишеха контролните органи, уточни Рановски.

Всяка една проверка, която се извърши на пътя, ще завърши с констативен протокол.

На въпрос на News.bg всичко това до каква степен ще ограничи нарушенията на пътя, включително с превозвачески фирми, Рановски отбеляза, че целта е да се извършва реален и обективен контрол без субективен фактор. Самата система подсказва на контролния орган в кой случай трябва да вземе отношение, в кой случай може да състави акт и да издаде необходимите документи. Проверката не приключва, докато служителят не си изпълни всички дейности, възложени по закон.

Системата има връзка с европейска такава, където всички водачи, включително и българските, ако извършат нарушения в друга държава-членка на ЕС, Автомобилна администрация получава информация за извършените нарушения. Има нормативна база, която оценява превозвачите в определени рискови групи, високорискови, по-малко рискови и не рискови водачи.

Main Menu